Aanbod

  • Het in beeld brengen van de kansen voor erfgoed of project
  • Het doen van onderzoek, het vinden van de drijfveren van het erfgoedpubliek
  • Het formuleren van een degelijke marketingstrategie en het kiezen van middelen
  • De productie van alle denkbare communicatiemiddelen
  • De (langjarige) organisatie van de communicatie en -campagnes

Voor wie we dat doen

  • Gemeenten en provincies
  • Grotere monumentenbeheerders
  • Gebiedsontwikkelaars
  • Projectontwikkelaars die te maken hebben met historisch vastgoed & historische gebieden
  • IVEM helpt ook andere organisaties met het zichtbaar en beleefbaar maken van (gebouwd-) erfgoed of -projecten.

Meer

Het Instituut Voor Erfgoed & Marketing bouwt netwerken, verzamelt kennis en neemt het initiatief waar dat normaal gesproken niet snel van de grond kan komen.

De nadruk van onze vaardigheden ligt in marketingcommunicatie, onderzoek en de inzet van digitale media. Onze filosofie zegt daarbij “niet zenden maar verbinden”. We zoeken naar raakvlakken met de doelgroep en zorgen dat er wat geboden wordt. Onze passie ligt in erfgoed. We passen wat we uit de ene wereld kennen toe in de andere.